15 Aralık 2014 Pazartesi

Yeni Bir HAYAT

Evettt yeni hayatın ilk günlerini yaşıyorum:)

Aralık ayı itibariyle artık işsiz biriyim. 18 yıllık çalışma hayatım son buldu. Son 14,5 yılımı geçirdiğim 'eğitim yazılımı' sektöründe diğer 24 arkadaşım gibi benim de işime son verildi:(


Ama mutluyum... 
Çünkü; artık çok yorulmuştum. 
Mutluyum... Çünkü; sabah 9, akşam 18 çalışmayacağım ve sabah akşam o deli trafiği çekmeyeceğim. 
Mutluyum... Çünkü; hayatımda 'ÇP, BT, RW, DR, FS, STK, QA, DEADLINE, VSS, check out, check in, yıllık izin formu, serbest zaman izin formu, masraf bildirim formu, source, SWF, MOV, AVI, MP4, Webm, publish, PNG, SWG, süreç, standart, SB vs. gibi kısaltmalar, terimler olmayacak. 
Mutluyum... Çünkü; her sabah hazırlanıp, yaklaşık 25 km. (trafikte sinir stres içinde) gidip, yüz okutup, sıcak bir 'GÜNAYDIN' yerine, mekanik bir 'ONAYLANDI' sesi duyup, kart basıp, yerime oturup bilgisayarımı açmayacağım. 
Mutluyum... Çünkü; her cümlenin arasına katılan ingilizce kelimeleri artık duymayacağım. 
Mutluyum... Çünkü; iki yaşından beri 18:30lara kadar etüt de kalan oğlumu okuldan vaktinde alacağım ve onunla daha çok zaman geçireceğim:))) 
Mutluyum... Çünkü; kendime,evime ve aileme ayıracak vaktim ve enerjim olacak. 
Mutluyum... Çünkü; evimde uzun zamandır özlemini çektiğim vakitler geçireceğim.
.
.
.

Mutsuzum...??? Çünkü...??? aaa bulamadım...

hıımm, sadece sevdiğim arkadaşlarımı eskisi kadar sık göremeyeceğim olabilir o kadar. 


Şimdi, önce biraz dinlenmeli ve kafayı toplamalıyım. Kolay değil 18 yıllık bir alışkanlık var. Sabah uyanıp, hazırlanıp, işe gitmek, tüm gün çalışıp yorulduktan sonra eve dönmek, hafta sonlarını, bayram tatillerini iple çekmek, 15 günlük yaz tatilinin ilk gününden geriye saymak yok 
artık ... Şimdi daha sakin,dingin ve huzurlu bir hayat beni bekliyor. 


Biliyorum ki bu benim için bir işaret. Yapmak isteyip de yapamadığım, cesaret edemediğim şeyler için önüme açılan bir fırsat, bir yol. Artık hayalleri gerçekleştirmek için planlama zamanı. 



Bu yazıyı yazıp yayınlayana kadar neredeyse iki hafta geçti bile. Yeni hayattan çok memnunum:)) sabah her zamanki gibi erken kalkıp Oki'nin kahvaltısını hazırlıyorum. Vakti gelince evden çıkıyoruz, Onu okula bıraktıktan sonra parka gidip yürüyüş yapıyorum (hep hayalini kurduğum bir şeydi mesela:)). Eve geliyorum, işyerindeyken geçmek bilmeyen saatler evdeyken çabucak geç
iveriyor. Saat 15:45, çıkıp Okan'ı okuldan alıyorum. Evimize geliyoruz. Her gün istediğim saatte istediğim şeyi yapabilmek büyük mutluluk benim için:)) Düşünsenize; artık rahatsızken veya oğlumun ara tatillerinde falan kimseden izin almama gerek yok:)) İnsanın istediği saatte duşunu alması bile ne büyük özgürlükmüş meğer:)))

Artık kışı bile seviyorum:) Kar çılgınlar gibi yağabilir, yollar kapanabilir, okullar tatil olabilir. O bile çileden çok keyif olacak benim için:))



22 yorum:

  1. Ne mutlu! yeni hayat hayırlı uğurlu olsun..
    18 yıllık çalışma hayatından sonra yeni hayatın devamı bakalım nasıl geçecek.. ,
    merakla ve özenerek takipte olacağım..
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı olsun, ben de Eylül başında emekli oldum , son is yerimde tam 17 sene gecirmiştim, çok keyifteyim. Canim ne isterse onu yapıyorum. Tam da dediğin gibi, trafik yok, stres yüklü mailler ,toplantılar yok.
    Evet hala erken kalkıyorum kızım icin, yıllarca tek başına evden çıktı yavrucak simdi ben yolcu edim istiyor.
    Yemek yapmayı keşfettim, bir de Turkiye de olsam kim bilir nelere saldıracam merakla. Mesela aklımda bloğunda gördüğüm porselen kalemleri var, bu gelişimde alacağım kesin.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle bu kadar çok mutluyum sözü içeren bir yazı pazartesi günü bile beni de çok mutlu etti onu söyleyim.Sonrası için ise o hep ertelediklerin için bol şans dileyim sana Simin.Daha çok farkındalık içinde keyfini sürerek geçsin günlerin.Senin için ayrı Oki için ayrı sevindim bu habere ilk günden beri.O güzel evin keyfini çıkarmak için harika bir mevsim zaten.Yeni hayatın yenilikler ve bol şans getirsin sana.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. "Biliyorum ki bu benim için bir işaret. Yapmak isteyip de yapamadığım, cesaret edemediğim şeyler için önüme açılan bir fırsat, bir yol. Artık hayalleri gerçekleştirmek için planlama zamanı. "
    İşteeeee anahtar cümle bu :)
    Çünkü ben de 45 yaşında emekli olmak istediğim Haziran 2014 de aynı duygu ile emekli oldum ve ve ve sonuç mükemmel :)
    Aklımda olan her şeyi yapmaya başladım:) Kurumsal firmalarda yoğun satış yönetticiiğinden sonra mevcut durumun durağanlığına bayılıyorum.. Güzel olacak emin olun :)

    YanıtlaSil
  5. Bu kadar mutluluk sebebi üzerine "İşsiz kalmanız hayırlı olsun !" demek kalıyor. :))
    Aslında saydığınız sebeplere bakınca insan nasıl da bu kadar uzun süre bu şartlarda çalışır diye düşünüyor.
    Ayrıca sizin işiniz hazır diye düşünüyorum. Çok başarılı çalışmalarınız var.
    Herşey gönlünüze göre olsun. :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ayyy çok güzel yaa... :( Yorgun ve hasta bir günde iş yerinde iken bunu okumak masal gibi geldi. Dün gece rüyamda sabah işe gitmeyip öğlene kadar uyuma planları yapıyordum, ve sonuç saati duymayıp uyuyakalmışım :) İşe gitme mecburiyeti olmasa çalışmak da güzel ama sevdiğin işi yaparken... Ama anne olunca insan ev daha bir önem kazanıyor gözünde hele ki hobiler vs.. de varsa sevdiğin dostlarla da randevusuz görüşebiliyorsan.. En mutlu hayat o sanırım.. Yakın arkadaşım gibi sevindim sizin adınıza, yeni hayatınız eskisini hiç aratmasın..

    YanıtlaSil
  7. çok sevindim senin adına. hayallerinin bir bir gerçek olması dileğiyle...

    YanıtlaSil
  8. hobilere de bol vakit kalıyor :) Valla bende sizin adınıza mutlu oldum :)

    YanıtlaSil
  9. sabah akşam parmak izi okutan biri olarak,yemin ederim yazdıklarınızı okudukça,
    sizin kadar mutlu oldum birden bire :)
    hayatın tadını çıkarın doya doya...

    YanıtlaSil
  10. halinden çok memnunsun o yüzden gözün aydın diyorum simin'cim.
    her işte bir hayır vardır derler. seninkinde hayır çok. ne mutlu.
    keşke tüm işten çıkanlar aynı duygularla çıksa.
    senin adına sevindim. keyfini çıkar yeni yaşantının.
    sevgiler kucak dolusu...

    YanıtlaSil
  11. Çok özendim yazını okuyunca....Hayırlı olsun yeni hayatın(ız)

    YanıtlaSil
  12. süper süper süper !!!
    bi an kendimi gördüm, okudum...
    yeni hayat sana huzur, sağlık ve mutluluk getirsin,
    bir gün bende böyle bir mail yazmak isterim :)

    YanıtlaSil
  13. Hayırlı olsun:))) Biraz garip oldu ama:)

    YanıtlaSil
  14. Tüm yorumlarda benim gibi artık hayatının efendisi olmanın özlemi var. Eskilerin yaptığı gibi 20 yıl sonrası emekli olmak gerek. Ben de 20 yıla yaklaştıkça kendimi çok yorgun, yıpranmış hissediyorum. İşlerim geçmiş yıllara göre daha sakin, çocuklarım bana daha az bağımlı olmalarına rağmen. Umarım yeni hayatınızda her şey gönlünüzce olur. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Hayırlısı olsun, sizin adınıza çok sevindim. Lakin çok özendirdiniz hepimizi, işten çıkıp evde rahatça hayatımızı yaşamaya....sizin adınıza mutluyum, kendime adıma düşünceli :D :) yeni hayatınızda sağlık, mutluluk ve huzur diliyorum size ve ailenize...sevgiler ,)

    YanıtlaSil
  16. aaa dün bir sürü şey yazmıştım.yutmuş onları blogger:)yeni hayatında mutluluk,huzur dilkiyorum.senin adına çalışan ve senin yaşadığın sıkıntıları yaşayan bir anne olarak çok sevindim.el becerilerine daha çok zaman ayıracağın için bizim de gözümüz gönlünümüz şenlenecek.inşallah herşey gönlünce olur.sevgiler.okiyi çok çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  17. Hayırlı olsun, inan sevindim, işsiz kalmana değil ama özgürlüğüne kavuştuğuna..Artık kendin ve ailen için yaşama fırsatı bulacağına..Çok sevindim, hayırlı olsun, bundan sonrası da hep dilediğin gibi, sana ve ailene mutluluk geçirecek şekilde gelişsin..

    YanıtlaSil
  18. yeni hayatinin keyfini cikar,,
    onunde guzel gunler olsun,,,sevdiklerinle beraber
    cok mutlu ol insallahhhh..
    bahcemden mis gibi limon kokularini yolluyorum,,,sana

    YanıtlaSil
  19. Yazdiklariniz oyle tanidik ki.. Yaklasik 3 ay once ben de boyle bir karar almis ve benzer bir yazi yazmistim. Sartlar farkli olsa da -ornegin benim bir cocugum yok henuz:)- ayni duygulari paylasmak guzel :). 27 Eylul 2014'te yazmisim ' yeni bir hayat' yazimi, okumak isteyebilirsiniz belki diye ekliyorum linki, sevgiler..

    http://afilperisi.blogspot.com/2014/09/yeni-bir-hayat.html

    YanıtlaSil
  20. Merhaba,
    Bloğunuzu büyük bir zevkle takip edenlerdenim. Övgüler yağdırmayı hep düşündüm ama bir türlü olmadı. Ama karmaşık günler yaşadığınız bu günlerde yazmak istedim işte...
    " Başımıza gelen her şeyin bir sebebi var" diye düşünenlerden olduğum için, ben de " yeni yaşantınız hayırlı olsun" diyorum. Kim bilir!.. Belki,bütün bunlar, hayallerinizin gerçekleşme zamanı geldiği için olmuştur. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  21. mutluysan, umutluysan, sevinçliysen hayat sana güzel.

    YanıtlaSil
  22. Simiiinn ne güzel yazmışsın :) Çok özendim valla Her şeyin evin gibi, bu yazın gibi sıcacık olacağı bir 2015 diliyorum sana ve sevgili ailene İyi haberlerini bekliyor, öpüyorum

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails